Kiekvienas vairuotojas mano, kad puikiai žino Kelių eismo taisykles (KET), tačiau realybė gali būti kitokia. Yra keletas subtilių, tačiau svarbių niuansų, kurie dažnai pamirštami, ir būtent jie gali sukelti pavojingas situacijas kelyje. Ar esate tikras, kad viską žinote teisingai?
Važiavimas per žalią šviesą – ne visada saugus
Dauguma vairuotojų yra įsitikinę, kad jei dega žalia šviesa, tai automatiškai reiškia, jog galima važiuoti. Tačiau KET pabrėžia, kad prieš įvažiuojant į sankryžą būtina įsitikinti, kad ji nėra užsikimšusi ir nėra kliūčių, kurios gali trukdyti eismo judėjimui. Kiek kartų esate matę ar patys buvote tokioje situacijoje, kai automobiliai „užstringa“ sankryžoje, trukdydami kitiems?
Ieškote daugiau informacijos susijusios su KET? Užsukite į https://eket.lt/
Saugos diržai galinėje sėdynėje – būtinybė, o ne pasirinkimas
Kitas dažnas klaidingas įsitikinimas – kad saugos diržai galinėje sėdynėje nėra tokie būtini, kaip priekyje. Daugelis keleivių vis dar mano, kad atsisėdus gale, diržai yra „nebūtini“. Tačiau KET aiškiai nurodo, kad visi automobilio keleiviai privalo segėti saugos diržus, nes jų nesegėjimas gali sukelti rimtų sužalojimų tiek jiems patiems, tiek ir priekyje sėdintiems keleiviams.
Pirmenybė pėstiesiems – ir ne tik perėjose
Ne visi vairuotojai žino, kad pėstiesiems reikia suteikti pirmenybę ne tik perėjose, bet ir tada, kai jie jau yra ant kelio krašto ir nori pereiti gatvę. Yra situacijų, kai vairuotojai tiesiog pravažiuoja, nes pėsčiasis dar žengia pirmą žingsnį, tačiau toks elgesys gali būti labai pavojingas. Pėstieji taip pat turi teisę būti saugūs, o vairuotojams privalu būti atidiems.
Aklosios zonos – neįvertintas pavojus
Kaip dažnai tikrinate savo akląsias zonas prieš atlikdami manevrą? KET nurodo, kad prieš keisdami eismo juostą, apsisukdami ar persirikiuodami, turite įsitikinti, kad niekas nėra jūsų aklojoje zonoje. Deja, ne visi vairuotojai tai daro nuolat, o tai gali sukelti avarijas, ypač intensyvaus eismo metu. Veidrodėliai ne visada atspindi viską, todėl reikia įdėti papildomų pastangų, kad būtų užtikrintas maksimalus saugumas.
Greičio mažinimas prie mokyklų ir gyvenamųjų rajonų
Dauguma vairuotojų žino apie greičio ribojimus, tačiau neretai tai ignoruojama, ypač vėlyvais vakarais ar savaitgaliais, kai atrodo, kad niekas nevyksta. Tačiau KET greičio ribojimai nustatyti ne be priežasties. Gyvenamieji rajonai ir mokyklų zonos yra pilnos vaikų, kurie gali netikėtai išbėgti į kelią. Todėl, nepaisant to, ar matote pėsčiuosius, ar ne, laikykitės ribojimų.
Posūkio signalai stovint kamštyje – ar tai tikrai būtina?
Taip, tikrai būtina. KET reikalauja naudoti posūkio signalus net stovint spūstyje, jei ruošiatės pasukti ar persirikiuoti. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandesnį eismą, bet ir leidžia kitiems vairuotojams numatyti jūsų ketinimus. Deja, kai kurie vairuotojai mano, kad spūstyse nereikia naudoti posūkio signalų, tačiau tai sukelia painiavą ir gali sukelti avarijas.
Kelio ženklai – daugiau nei tik dekoracija
Galiausiai, ar tikrai visada atkreipiate dėmesį į visus kelio ženklus? KET taisyklės pabrėžia, kad kelio ženklai yra svarbūs ne tik miestų centruose, bet ir užmiesčio keliuose. Net jei kelias atrodo tuščias, privalote gerbti ženklus ir jų laikytis. Kelio ženklai, tokie kaip „Stop“ ar „Duok kelią“, nėra dekoracija – jie gali apsaugoti jus nuo netikėtų susidūrimų.
KET taisyklių nesilaikymas gali lemti ne tik pinigines baudas, bet ir rimtesnes pasekmes, kaip eismo įvykiai ir sužalojimai. Būk atsargus, gerbk kitus eismo dalyvius ir užtikrink, kad tavo vairavimo įpročiai atitiktų KET reikalavimus. Juk geriau iš anksto pasimokyti iš kitų klaidų, nei pačiam patirti skaudžias pasekmes.