Vairuotojai dažniausiai rūpinasi automobilio apsauga žiemą, kai keliai padengiami druska, o drėgmė skatina koroziją. Tačiau mažai kas susimąsto, kad vasarą automobilis taip pat patiria rimtų aplinkos veiksnių poveikį. Vasaros kelionių metu dulkės, smėlis ir karštis tampa nematomais, bet itin pavojingais automobilio priešais.
Nors druska žiemą išties pagreitina metalo rūdijimą, dulkės ir smėlis gali būti dar pavojingesni, nes jie įsigeria į dažų mikroįtrūkimus ir, sugėrę drėgmę, sudaro idealias sąlygas oksidacijai. Be to, smulkios dalelės veikia kaip abrazyvas, ilgainiui ardančios automobilio paviršių.
Dulkės – pavojus, kurio nesimato
Automobilio kėbulas vasarą nuolat dengiamas dulkėmis. Nors jos iš pirmo žvilgsnio atrodo nekenksmingos, problemos prasideda tada, kai dulkės kaupiasi ant dažų ir kartu su lietumi sudaro ploną plėvelę, kuri įsigeria į mikroįtrūkimus.
Dar pavojingiau, jei dulkės patenka į sunkiai pasiekiamas vietas:
- Ratų arkas
- Dugno dalis
- Slenksčius
- Variklio skyrių
Šiose zonose drėgmė laikosi ilgiau, todėl rūdžių plitimas tampa neišvengiamas.
Smėlis – nematomas švitrinis popierius
Vasaros kelionių metu automobiliai dažnai važiuoja žvyrkeliais ar kaimo keliais, kur smėlis ir smulkūs akmenukai kyla į orą ir nusėda ant kėbulo paviršiaus. Jei automobilis nėra dažnai plaunamas, šios dalelės sukelia mechaninius dažų pažeidimus – kiekvieną kartą nuvalius nešvarumus, smėlio dalelės veikia kaip švitrinis popierius.
Tai ypač pavojinga šviesios spalvos automobiliams, nes smulkūs įbrėžimai geriau matomi, tačiau net ir tamsių spalvų transporto priemonės ilgainiui praranda blizgesį.
Saulė ir karštis – korozijos katalizatorius
Didelis karštis vasarą sustiprina rūdžių plitimą, nes:
- Išsausina dažų sluoksnį, todėl jis tampa trapesnis ir lengviau pažeidžiamas.
- Padidina metalo temperatūrą, dėl ko susidaro terminiai įtrūkimai, leidžiantys drėgmei patekti į vidų.
- Sukelia dažų oksidaciją, ypač jei automobilis nėra padengtas apsauginiu vašku.
Kai automobilio paviršius yra veikiamas ultravioletinių spindulių, dažai praranda savo apsaugines savybes, todėl korozijos procesas spartėja net be matomų pažeidimų.
Ar lietus nuplauna dulkes
Daugelis vairuotojų mano, kad po vasaros liūties automobilis tampa švaresnis. Tačiau iš tikrųjų lietus gali tik dar labiau pagreitinti rūdžių atsiradimą. Vandens lašeliai kartu su dulkėmis ir ore esančiais teršalais gali sukurti rūgščią terpę, kuri pažeidžia automobilio dažus.
Jei po lietaus automobilis nebus nuplautas ir išdžiovintas, šis procesas taps dar intensyvesnis.
Kaip apsaugoti automobilį nuo vasaros pavojų
Norint išvengti korozijos, svarbu laikytis kelių esminių automobilio priežiūros taisyklių.
Reguliarus automobilio plovimas
Bent kartą per savaitę plaukite automobilį, ypač jei važiuojate žvyrkeliais. Naudokite aukšto slėgio plovimo įrangą, kad pašalintumėte dulkes iš sunkiai pasiekiamų vietų.
Vaškavimas
Apsauginis vaško sluoksnis sukuria barjerą tarp dažų ir išorinių veiksnių, sumažindamas mechaninių pažeidimų riziką.
Dugno apsauga
Automobilio dugnas yra viena labiausiai veikiamų vietų, todėl būtina jį padengti apsaugine danga, kuri neleis dulkėms ir drėgmei įsigerti į metalą.
Tinkamas saugojimas
Jei įmanoma, venkite palikti automobilį atviroje saulėje. Geriausia laikyti jį pavėsyje arba naudoti apsaugines dangas, kurios sumažina UV spindulių poveikį.
Papildoma antikorozinė apsauga
Geriausias būdas apsaugoti automobilį nuo vasaros dulkių ir smėlio yra papildoma apsauga. Antikorozinė danga automobiliui sukuria tvirtą barjerą, kuris apsaugo metalą nuo pažeidimų ir drėgmės įsigėrimo.
Eksperto įžvalgos
„Daugelis vairuotojų vis dar mano, kad pagrindinė korozijos priežastis yra žiemos druskos, tačiau mūsų praktika rodo, kad vasaros kelionės neretai padaro dar didesnę žalą. Dulkės, smėlis ir ultravioletiniai spinduliai turi ilgalaikį poveikį, kurio rezultatai dažnai pasimato tik po kelių metų. Jei automobilis nėra tinkamai apsaugotas, pirmosios rūdys gali atsirasti jau per pirmuosius eksploatacijos metus.”
Automobilių priežiūros specialistas Tomas Vilčinskas
Ar tikrai žiema yra vienintelis laikas rūpintis automobilio apsauga
Kiekvienas automobilio savininkas nori, kad jo transporto priemonė tarnautų ilgai ir išlaikytų savo vertę. Bet ar tikrai pakanka rūpintis tik žiemos korozijos pavojais? Ar nevertėtų atkreipti dėmesį ir į tai, kas vyksta vasaros kelionių metu?