Kodėl kai kurie vairuotojai važiuoja su išjungtais žibintais net tamsoje: instruktoriaus pastabos

Žiema jau seniai asocijuojasi ne su šalčiu ir saule, o su rūku ir drėgme. Dangus nusidažo didžiule purvina pilkuma, šviesoforai mirga tarsi Morzės abėcėlė, o pilki automobiliai plaukia pilkais keliais. Kartais – visiškai nepastebimi.

„Mačiau automobilius, kuriuose neveikia priekiniai ar galiniai žibintai, arba vairuotojai tiesiog pamiršta juos įjungti tamsoje”, – pasakojo mūsų skaitytojas.

Sunkvežimis be galinių žibintų

Vaizdo įraše užfiksuotas sunkvežimis, važiavęs greitkeliu su išjungtais galiniais žibintais.

„Iš pradžių pagalvojau, kad vairuotojas pamiršo įjungti priekinius žibintus. Bet ne – kai aplenkiau, pamačiau, kad priekiniai žibintai veikia, nes kelias priešais sunkvežimį buvo apšviestas”, – pasakojo skaitytojas.

Pagal Kelių eismo taisykles, važiuojant naktį arba esant nepakankamam matomumui kelyje, nepriklausomai nuo jo apšvietimo, mechaninėje transporto priemonėje turi būti įjungti artimosios arba tolimosios šviesos žibintai.

Dienos žibintų problema

Vienas iš skaitytojų atkreipė dėmesį į problemą, susijusią su dienos žibintų naudojimu.

„Sutemus vis daugiau vairuotojų važiuoja į rūką ne su artimąja šviesa, o su dienos žibintais – priekyje bent kažkas šviečia, bet gale visiška tamsa. Aplink 17 valandą tokių automobilių galima pamatyti nemažai. Atrodo, kad daugelis vairuotojų nesupranta, jog šiuo režimu galiniai žibintai nedega”, – pažymėjo pašnekovas.

Šią problemą aptarėme su vairavimo instruktoriumi Jurijumi Krasnovu.

„Iš tiesų, automobiliuose yra režimas, kai šviečia dienos žibintai, bet gabaritiniai žibintai nedega. Dėl to vairuotojai dažnai suklysta miesto eisme, esant gatvių apšvietimui: gali visai neįjungti artimosios šviesos, šviečia tik dienos žibintai. Vairuotojas gali to nepastebėti. Todėl būtina stebėti specialų indikatorių prietaisų skydelyje, rodantį, kad priekiniai žibintai įjungti”, – paaiškino jis.

Kai priekiniai žibintai įjungti, automatiškai įsijungia ir galiniai gabaritiniai žibintai.

Trumpai tariant, prieš išvažiuojant reikia išstudijuoti savo automobilio apšvietimo sistemą, apibendrino instruktorius.

Kalbant apie vaizdo įrašą su sunkvežimiu, situacija gali būti kitokia.

„Galbūt sunkvežimyje gedimas – galiniai žibintai neveikia, o vairuotojas apie tai nežino. Tokiu atveju už automobilio yra atšvaitai, kurie atspindi iš paskos važiuojančių automobilių priekinių žibintų šviesą. Valstybiniai numeriai taip pat pagaminti iš atspindinčios medžiagos. Bet kuriuo atveju transporto priemonės vairuotojas privalo užtikrinti, kad naktį arba esant nepakankamam matomumui degtų priekiniai ir galiniai žibintai”, – sakė Jurijus Krasnovas.

Rekuperacijos problema elektromobiliuose

Kitas skaitytojas papasakojo apie mažiau akivaizdžią situaciją, kai automobilis lėtėja, bet stabdymo žibintai neužsidega. Tai susiję su kai kuriais elektromobiliais, turinčiais rekuperacijos funkciją – kai stabdymo energija paverčiama elektros energija ir įkraunama baterija.

Paimkime Dongfeng Box – šie automobiliai dažnai matomi keliuose. Šiame modelyje yra trys rekuperacijos režimai. Minimalus režimas beveik nejaučiamas, o maksimalus primena intensyvų stabdymą. Visais režimais, kai automobilis lėtėja dėl rekuperacijos, stabdymo žibintai neužsidega – automobilis faktiškai lėtėja be jokio įspėjimo iš paskos važiuojantiems.

„Stabdymo žibintai užsidega tik tada, kai paspaudžiu stabdžio pedalą”, – pažymėjo pašnekovas.

Konkretūs modeliai

Skaitytojai dalijasi ir kitais panašiais atvejais. Kelių juostų kelyje tamsoje pastebėtas „Infiniti”, judantis visiškai be šviesų, nors posūkio signalai aiškiai veikė.

Kai kurie vairuotojai pastebi tendenciją su tam tikrais modeliais.

„Kai kurie Belgee X50 vairuotojai vakarais važiuoja tik su gabaritiniais žibintais. Gale – visiška tamsa. Tamsiai pilkas X50 praktiškai nematomas. Nekalbant jau apie rūką. Tai matau kiekvieną vakarą. Turiu net vaizdo įrašą, kuriame du X50 – ir abu be galinių žibintų”, – pasakojo skaitytojas.

Instruktoriai primena: prieš kiekvieną kelionę verta įsitikinti, kad visi žibintai veikia tinkamai. Tai ne tik jūsų, bet ir kitų eismo dalyvių saugumas.