Mercedes-Benz, ne senesnis kaip 10 metų ir kainuojantis iki 15 tūkst. eurų – ar tokie apskritai yra?

Trys spinduliai ant radiatoriaus grotelių. Simbolis, kuris daugeliui asocijuojasi su prabanga, prestižu ir… didelėmis kainomis. Mercedes-Benz pagal apibrėžimą negali būti pigus – net naudotų automobilių rinkoje jis paprastai brangesnis už bendraamžius konkurentus.

Bet ką daryti, jei biudžetas ribotas, seną šlamštą pirkti nesinori, o tas trijų spindulių ženklas vis tiek traukia? Ar įmanoma rasti Mercedes-Benz, kuris būtų ne senesnis nei 10 metų ir kainuotų iki 15 tūkstančių eurų?

Atsakymas – taip, įmanoma. Tik reikia žinoti, kur ieškoti ir ko tikėtis.

Realybės patikrinimas

Pradėkime nuo sąžiningumo. Už tokį biudžetą negausite naujausio E ar S klasės sedano. Tačiau Mercedes-Benz gaminių linija plati, ir joje yra modelių, kurie buvo sukurti būtent kompaktiškam segmentui.

Kitas niuansas – nebrangūs egzemplioriai dažniausiai turės nemažą ridą ir bus intensyviai eksploatuoti. Tai ne problema, jei automobilis prižiūrėtas, bet reikia būti pasiruošusiam atidžiai tikrinti.

Peržvelgėme Lietuvos skelbimų portalus – štai ką realiai galima rasti.

Mercedes-Benz A-Class (W176)

Trečiosios kartos A klasė – tai jau ne tas keistas miniatiūrinis vienaturis, kokiu buvo pirmosios kartos modelis. Tai modernus kompaktinis hečbekas, lygiomis teisėmis konkuruojantis su Audi A3, BMW 1 serija ir Volvo V40.

Gamybos metai: 2012–2018, restilingas 2015 m.

Kas po dangčiu: Skersai išdėstytas variklis priekyje, priekinis variklis, robotizuota pavarų dėžė. Už mūsų biudžetą dažniausiai rasite 1,6 litro benzininį variklį (102–156 AG) arba 1,5 litro dyzelinį (90–109 AG).

Į ką atkreipti dėmesį: Robotizuota dėžė – ne klasikinis automatas su hidrotransformatoriumi. Ji turi savo specifiką ir reikalauja įpratimo.

Kaina Lietuvoje: 2015 m. A180 su dyzeliniu varikliu ir ~175 000 km rida – apie 10 700 €. 2017 m. benzininė versija su ~250 000 km – apie 11 000 €. Naujesni 2019–2020 m. modeliai jau viršija 15 000 € ribą.

Mercedes-Benz B-Class (W246)

Jei A klasė atrodo per maža, B klasė siūlo daugiau erdvės penkiems keleiviams ir 488–1545 litrų bagažinę. Tai praktiškas šeimos automobilis su Mercedes-Benz ženklu ant grotelių.

Gamybos metai: 2011–2018, restilingas 2014 m.

Kas po dangčiu: Ta pati MFA platforma kaip A klasėje. Priekyje McPherson tipo pakaba, gale daugiasvirčiai svirčių mechanizmas. Varikliai – tie patys 1,6 l benzininiai ir 1,5 l dyzeliniai.

Įdomi alternatyva: Nuo 2014 m. buvo gaminamas elektrinis B250e su 180 AG varikliu ir 28 kWh baterija. Deklaruojama rida – apie 200 km. Greito įkrovimo nėra, maksimali galia – 11 kW. Elektromobilio entuziastams gali būti įdomus variantas, bet reikia įvertinti baterijos būklę.

Į ką atkreipti dėmesį: Tarp dyzelinių B klasės modelių dažnai pasitaiko buvusių taksi. Atidžiai tikrinkite istoriją.

Kaina Lietuvoje: B180 su 1,6 l varikliu – nuo 9 600 € iki 13 500 €, priklausomai nuo metų ir būklės. Naujesni ar mažesnės ridos variantai – iki 16 000 €.

Mercedes-Benz Citan (W415)

Sakome Citan – turime omenyje Renault Kangoo. Taip, šis modelis paremtas prancūzišku „kulnu”, tik šiek tiek modifikuotas išoriškai ir patobulintas saugumo srityje (Euro NCAP įvertinimas pakilo nuo 3 iki 4 žvaigždučių).

Gamybos metai: 2012–2021, restilingas 2019 m.

Kas po dangčiu: 1,5 litro dyzelinis variklis (75–115 AG) – tai Renault K9K agregatas. Arba 1,2 litro benzininis turbovariklis (112 AG).

Kėbulo variantai: Keleivinis, krovininis furgonas, trys kėbulo ilgio versijos.

Kam tinka: Tiems, kam reikia praktinio, erdvaus automobilio smulkiam verslui ar didelei šeimai. Tai „darbinis arklys” su Mercedes-Benz ženklu.

Kaina Lietuvoje: Citan Lietuvoje pasitaiko rečiau. 2016–2018 m. modeliai su ~150 000–200 000 km rida – apie 10 000–13 000 €. Naujesni 2019–2020 m. – apie 14 000–15 000 €.

Mercedes-Benz C-Class (W205/S205)

Ir štai – tikra C klasė. Vidutinio dydžio automobilis su klasikine išilgine variklio padėtimi ir galiniu varančiuoju tiltu. Tai jau „tikras” Mercedes, koks daugeliui įsivaizduojamas.

Gamybos metai: 2014–2021, restilingas 2018 m.

Kas po dangčiu: Už mūsų biudžetą realu rasti dyzelinius modelius su 1,6–2,0 l varikliu (116–170 AG). Benzininės versijos prasideda nuo 16 000–17 000 €. Pavarų dėžė – 7 pakopų automatinė arba 6 pakopų mechaninė.

Privalumai: Dažnai tai automobiliai, atgabenti iš Vakarų Europos, nematę šiaurės žiemų. Klasikinė Mercedes-Benz architektūra ir važiavimo pojūtis.

Trūkumai: Greičiausiai turės solidžią ridą ir galbūt kosmetinių ar techninių trūkumų, dėl kurių kaina sumažinta.

Kaina Lietuvoje: C klasė W205 – pats brangiausias variantas šiame sąraše. 2014–2015 m. dyzeliniai modeliai su ~200 000 km rida prasideda nuo 13 000–15 000 €. Universalai (S205) paprastai šiek tiek brangesni nei sedanai. Norint tilpti į 15 000 € biudžetą, teks ieškoti ankstyvų gamybos metų modelių su didesne rida.

Išvados

Taip, Mercedes-Benz už 15 tūkstančių eurų ir ne senesnis nei 10 metų Lietuvoje – egzistuoja. Realiausios galimybės:

A klasė ir B klasė – daugiausiai variantų iki 15 000 €. Galima rasti 2015–2017 m. modelius su priimtina rida.

C klasė – sudėtingiau. Į biudžetą telpa tik ankstyviausi W205 modeliai (2014–2015 m.) su didesne rida arba dyzeliniai variantai.

Citan – geras pasirinkimas tiems, kam reikia praktinio automobilio, bet Lietuvoje pasitaiko rečiau.

Tereikia kantrybės, atidumo ir kruopštaus potencialių pirkinių tikrinimo. Rekomenduojama peržiūrėti autoplius.lt, autogidas.lt ir specializuotus automobilių pardavėjus kaip longo.lt – ten kainos aiškios, o automobiliai patikrinti.

Galiausiai, net ir kompaktiškas Mercedes-Benz išlieka Mercedes-Benz – su atitinkama kokybe, saugumu ir tuo neapčiuopiamu prestižo jausmu.